14 Haziran 2014 Cumartesi

Mann- Whitney U-Testi ve Spss uygulaması, örnek soru çözülmeleri, output yorumlanması

İşbirlikli öğrenme yöntemi ile öğretim alan öğrencilerin
demokratik tutumları
geleneksel öğretim yöntemi ile öğretim alan öğrencilere göre
anlamlı farklılık göstermekte midir?
Bu soruyu demokratik tutumu neye göre değerlendirdiğimizi daha doğrusu ölçtüğümüzü bilmeden her hangi bir şekilde yanıtlayamayız. Eğer bu tutumların DTÖ ölçeği ile ölçüldüğünü söylersek elimizde bir ölçek ve onun verileri olduğuna göre istatistik bir test uygulamamız mümkündür.
Öğrencilerin genel eğilimi hocalarının sordukları her soruya bir cevap aramadır.  Oysa bilimsel yöntem her sorunun bilimsel bir yanıtı olamayacağını varsayar.
Bilimsel soru aşağıdaki soruya benzer;

İşbirlikli öğrenme yöntemi ile öğretim alan öğrencilerin Demokratik Tutum Ölçeği ile ölçülmüş puanlarıyla geleneksel öğretim yöntemi ile öğretim alan öğrencilerin puanları arasında anlamlı bir farklılık var mıdır? (devamı yarin)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder